На кого реєструвати торговельну марку?

На кого реєструвати торговельну марку? З такими запитанням звертаються клієнти, що бажають зареєструвати свою торговельну марку. 

Так, згідно із законодавством України, власником торгової марки може бути юридична особа, фізична особа, група осіб. Обмежень за кількістю власників однієї торгової марки немає.

Однак однозначної відповіді на кого реєструвати торговельну марку ви не знайдете. Потрібно зважати на кожний конкретний випадок. 

Перевагами реєстрації торговельної марки на фізичну особу є:

  • можливість укладати ліцензійні договори і передавати право користування торговельною маркою підприємству і отримувати додатковий прибуток мінімізуючи оподаткування підприємства;
  • можливість залишається власником торгової марки при ліквідації або банкрутстві підприємства;
  • може оцінити свою торговельну марку і внести її до статутного капіталу підприємства, як нематеріальний актив;
  • в разі смерті фізичної особи права на торговельну марку переходять до її спадкоємців.

Якщо торговельна марка зареєстрована на фізичну особу, а фактично використовується юридичною особою, то рекомендується укласти між ними ліцензійний договір.

Що стосується реєстрації торговельної марки фізичною особою-підприємцем, то зареєструвати вона її може на своє ім’я виключно як фізична особа і вже в подальшому використовувати в своїй господарській діяльності. Це обумовлено тим, що статус фізичної особи як ФОПа не відображається ні в документах, поданих для реєстрації торговельної марки, ні в свідоцтві на знак для товарів і послуг. Тобто той факт, що особа зареєстрована ФОПом жодним чином не впливає на можливість отримати правову охорону на торговельну марку та використовувати її.

Перевагами реєстрації на юридичну особу є:

  • можливість віднести витрати на реєстрацію торговельної марки до витрат підприємства.

Якщо торговельна марка реєструється на юридичну особу, то права на її використання та отримання доходу від використання торгової марки належать юридичній особі.

Зверніть увагу, що незалежно від кількості засновників юридичної особи, жоден з них не може самостійно використовувати торговельну марку або приймати рішення щодо її використання. Як володілець торговельної марки, юридична особа може поставити її на баланс і, таким чином, документально підтвердити права на неї; отримати додаткові доходи за передання прав на використання торговельної марки та забезпечити обґрунтоване регулювання цін на продукцію/послуги, що випускається/надаються такою юридичною особою. 

Використання торговельної марки в статутному капіталі юридичної особи дозволяє: сформувати статутний капітал без відведення грошових коштів, забезпечити доступ до інвестицій і кредитів, оскільки виключні майнові права на торговельну марку та ліцензії можна використовувати як заставу під час отримання банківських кредитів; відносити до собівартості продукції амортизаційні відрахування на торговельну марку на законних підставах.

Що стосується реєстрації торговельної марки на групу осіб, то кожен з співвласників має рівні права на торговельну марку, але не може без дозволу інших заявників розпоряджатися нею. Для уникнення майбутніх конфліктів між співвласниками рекомендуємо укласти між ними договір, в якому врегулювати всі нюанси використання торговельної марки.

Підсумовуючи сказане, перед реєстрацією торговельної марки вам слід уважно проаналізувати діяльність особи (осіб), які бажають зареєструвати свою торговельну марку та визначитися ким і яким чином вона буде в подальшому використовуватися і хто буде отримувати роялті від її використання.

Раніше ми писали як зареєструвати торговельну марку

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

Задати запитання

Якщо ви хочете отримати безкоштовну консультацію, заповніть форму нижче, і ми зв’яжемось з вами.